Turboslang 1.6 HDI Citroën Peugeot 9687883780 9656953680

 30,00

PSA CITROEN PEUGEOT 9656953680 9687883780 143453 1434E1

4 op voorraad

Beschrijving

Luchtinlaatslang voor de 1.6 HDI-motorturbo voor Citroën- en Peugeot-auto’s

Turboslang 1.6 HDI Citroën Peugeot 9687883780 9656953680 is ontworpen voor luchtinlaat in de turbocompressor voor 1.6 HDI-motoren. Het betreft een gebruikt origineel onderdeel van het PSA concern, geschikt voor een groot aantal Citroën en Peugeot modellen met deze motor. Een goed werkende inlaatslang is essentieel voor motorprestaties, een stabiele werking, de juiste turbodruk en een lager rook- en brandstofverbruik.

Deze slang is ontworpen voor 1.6 HDI-motoren die zijn geïnstalleerd in bedrijfs- en personenauto’s. Er wordt vaak naar de onderdeelnummers gezocht bij het vervangen van een beschadigde, verweekte of gebarsten slang, die druklekken, turbogejank, slechte motorstuwkracht en vervuiling van de motorruimte met oliedampen kan veroorzaken.

Technische informatie:
Fabrikant: PSA / Citroën / Peugeot
Model: geselecteerde Citroën- en Peugeot-auto’s met 1.6 HDI-motor
Productcodes: 9656953680, 9687883780
Overige nummers: 143453, 1434E1

Motortype: 1.6 HDI (diesel met turbocompressor)
Toepassing: luchtinlaatslang naar turbo (inlaat naar turbo)

Typisch gebruik in modellen:
Citroën Berlingo
Citroën C3
Citroen C3 Picasso
Citroën C4
Citroën C4 Picasso
Citroën C5
Citroën Xsara Picasso
Peugeot307
Peugeot308
Peugeot407
Peugeot-partner

Voordelen van een gebruikte originele slang:
– originele vorm en diameters voor een goede plaatsing in de originele houders
– compatibiliteit met originele clips en flenzen
– het handhaven van de juiste luchtstroom naar de turbo
– weerstand tegen temperatuur en oliedampen in de motorruimte

Installatieaanbevelingen:
Controleer vóór de montage de staat van de aansluitvlakken van de turbocompressor en de inlaat, verwijder vuil en oude olieresten. Controleer en vervang indien nodig de clips om een ​​strakke, lekvrije verbinding te garanderen. Draai of draai de slang niet tijdens het monteren, plaats hem in de originele leidingen en houders zodat deze nergens in aanraking komt met scherpe randen of hete delen van het uitlaatsysteem. Na montage de motor starten, enige tijd laten draaien en visueel en auditief controleren of er sprake is van druklekkage (sissend geluid, olievlekken rond de verbinding). Na de proefrit is het raadzaam om nog een keer het aanspannen van de gespen te controleren.

Bijkomende informatie

Gewicht 0,6 kg