Beschrijving
Motorkap 2.0 HDI RHR CITROEN
De 2.0 HDI RHR Citroën motorkap is ontworpen voor auto’s met een 2.0 HDI dieselmotor met de aanduiding RHR en dient om de motor te beschermen tegen vuil, water en mechanische schade vanaf de onderzijde van de auto. Tegelijkertijd helpt het de luchtstroom onder het voertuig te verbeteren en kan het zo bijdragen aan minder geluid en een betere aerodynamica. In werkplaatsen is dit onderdeel vaak gewild vanwege beschadiging van de originele hoes door stoten, rijden over hobbels of corrosie van het opzetstuk.
Technische informatie:
Fabrikant: PSA Citroën Peugeot
Model: Citroën (vooral geschikt voor geselecteerde versies van de Citroën C5 met 2.0 HDI RHR-motor – afhankelijk van de specifieke uitrusting en bouwjaar)
Motortype: 2.0 HDI RHR (DW10BTED4)
Productcodes: 9657955780, 013770, 0137A3
Andere nummers: ze kunnen ook in catalogi voorkomen onder interne PSA-aanduidingen of onder secundaire aftermarket-leveranciersnummers
Kenmerken en voordelen:
– Bescherming van de motor en het onderste deel van het aggregaat tegen stenen, grind, zout en ander vuil van de weg
– Vermindering van het risico op vervuiling van de motorruimte, bedrading en slangen
– Vermindering van geluid van de motor en het onderste deel van de auto
– Nauwkeurige vormgeving voor het gegeven type 2.0 HDI RHR-motor voor eenvoudige installatie in originele steunen
Installatieaanbevelingen:
Controleer vóór de montage de staat van alle bevestigingspunten op het chassis, evenals de schroeven of plastic handgrepen zelf – vervang beschadigde of gecorrodeerde elementen zodat de afdekking stevig en veilig vastzit. Verwijder voorzichtig de oude motorkap, maak de pasvlakken schoon en zorg ervoor dat niet-originele chassis- of uitlaataanpassingen het montagegebied niet hinderen. Breng het nieuwe onderdeel geleidelijk aan op de auto, waarbij u eerst de buitenste schroeven of clips vastpakt en pas daarna de rest vastdraait. Draai de schroeven gelijkmatig aan, zonder al te veel kracht te gebruiken, om te voorkomen dat het plastic barst of de schroefdraad losraakt. Bij het werken adviseren wij het gebruik van een werkplaatskrik of goed beveiligde mobiele hefarmen. Werk nooit onder de auto die alleen wordt ondersteund door de hefarm zelf. Controleer na montage of de hoes bij het rijden op volle snelheid nergens tegen de uitlaat, asarmen of wielen schuurt en controleer na de eerste kilometers rijden nogmaals visueel of de bevestiging goed vastzit.






