Beschrijving
Hoofdmotorkabelboom voor CITROEN PEUGEOT-auto’s met 1.4 16V KFU-motor
Het komt uit een Citroën C4 uit 2009
De 1.4 16V KFU-motorconstructie is ontworpen voor Citroën- en Peugeot-auto’s met een 1.4 16V KFU-benzinemotor. Dit is de hoofdmotorkabelboom verwijderd van een Citroën C4, geproduceerd in 2009. Deze kabelboom is geschikt voor het vervangen van beschadigde bedrading in de motorruimte bij problemen met starten, onregelmatig lopen van de motor of fouten in de elektrische installatie.
Technische informatie
Fabrikant: PSA / Citroën / Peugeot
Model: vooral Citroën C4, mogelijk gebruik voor andere PSA-modellen met 1.4 16V KFU-motor (bijv. Peugeot 307 en aanverwante auto’s afhankelijk van uitrusting en bouwjaar)
Motor: 1.4 16V KFU (benzine)
Onderdeeltype: Kabelboom hoofdmotor (motorboom)
Productcodes:
9685596180
9685596080
6569 VA
Andere nummers:
NFP (aanduiding in de PSA-catalogus – het onderdeel wordt niet meer geproduceerd)
Het onderdeel is geschikt voor automonteurs en thuisreparateurs die een complete motorkabelboom nodig hebben voor de 1.4 16V KFU-motorisatie, bijvoorbeeld bij vervanging na een ongeval, wanneer de isolatie van de bedrading beschadigd is, de connectoren geoxideerd zijn of er onherstelbare schade aan de elektrische installatie ontstaat.
Installatie-aanbevelingen
– Voer de montage altijd uit met losgekoppelde accu om kortsluiting of schade aan de besturingseenheden te voorkomen.
– Maak, voordat u de originele kabelboom demonteert, een foto van de originele kabelgeleiding en connectoraansluitingen, dit vergemakkelijkt een correcte installatie.
– Controleer alle connectoren, zekeringen en kunststofhouders op mechanische beschadigingen en vervang ze indien nodig.
– Leid de kabelboom in de oorspronkelijke route, zodat deze niet in aanraking komt met hete delen van de motor (uitlaatpijp, katalysator) en bewegende delen (riemen, poelies, ventilator).
– Controleer na montage zorgvuldig of alle connectoren stevig vastzitten en of er geen draden uitgerekt of bekneld raken tussen carrosserie- of motoronderdelen.
– Nadat u de accu opnieuw hebt aangesloten, start u de motor en controleert u of de foutlampjes op het instrumentenpaneel niet gaan branden en of de motor soepel loopt. Als u de mogelijkheid heeft, is het raadzaam om een diagnose te stellen (foutcodes uitlezen).





