Beschrijving
BOSCH-motorregeleenheid voor CITROEN XSARA Picasso 1.6 8V NFV
Originele Bosch M7.4.4 motorregeleenheid (ECU) voor PSA – ideale vervanging voor Citroën Xsara Picasso 1.6 8V (NFV/TU5JP). Als u injectie- of startproblemen oplost en op zoek bent naar een exact onderdeel op nummer, dan is dit apparaat wat u nodig heeft. Het is een gebruikt origineel onderdeel van Citroën/Peugeot (PSA) auto’s, geschikt voor professionele reparatie en thuisservice.
Onderdeelsleutelnummers (voor opzoeken en verificatie)
– Bosch: 0261207318 (M7.4.4, ME7.4.4)
-PSA/Siemens: 9653492680, 9643897580
-OEM-PSA: 1940T1, 1940T2
Tip: Vergelijk altijd alle nummers op het typeplaatje van uw apparaat met de nummers op de lijst. Het matchen van het basisnummer (0261207318) en PSA-codes vergroot de zekerheid van compatibiliteit aanzienlijk.
Compatibiliteit
– Citroën Xsara Picasso 1.6 8V NFV (TU5JP), benzine
– De unit is ook terug te vinden in andere geselecteerde PSA-modellen met dezelfde motor/installatie; de bovenstaande onderdeelnummers en type connectoren zijn echter doorslaggevend.
– Uitwisselingen tussen 1940T1/1940T2 zijn meestal mogelijk, afhankelijk van de SW-versie. We raden u aan dit vooraf te controleren bij de diagnose of om labels te vergelijken.
Technische informatie
– Fabrikant/type: Bosch M7.4.4 (ME7.4.4), benzine, meerpuntsinjectie
– Voeding: 12 V, regelt de ontsteking en injectie
– Connectoren: 3 multi-pin PSA (typisch voor Bosch ME7.4.4)
– Locatie in de auto: motorruimte (ECU-box volgens specifieke uitrusting)
– Startonderbreker: onderdeel van ECU – vereist koppeling met BSI/sleutels of gegevensklonen
Assemblage en codering – belangrijk
– Het is een gebruikte ECU. Voordat u de auto start, is het noodzakelijk:
– koppel de unit met BSI en startonderbreker (telecodering),
– of kloon gegevens (EEPROM/FLASH) van de oude schijf naar deze,
– gebruik eventueel de “maagdelijke” procedure (als uw dienst deze dienst aanbiedt).
– Wij raden aan om de montage en codering toe te vertrouwen aan een ervaren PSA-diagnosticus (Lexia/PP2000/DiagBox).
– Wis na de montage fouten en voer basisaanpassingen uit volgens de diagnose.
Wanneer vervang je deze ECU doorgaans?
– Motor wil niet starten ondanks vonk/brandstof en valt herhaaldelijk in de noodmodus
– Fouten in ontstekingscircuits, injectoren, sensoren (bijv. P0351-P0354, enz.)
– Schade aan de ECU door vocht, kortsluiting of onprofessioneel ingrijpen
Wat u moet controleren voordat u koopt
– Matchend Bosch nummer en PSA codes met de oude unit
– Motortype (NFV/TU5JP) en connectorontwerp
– De staat van de bedrading/aarding in de auto – u voorkomt dat de storing zich herhaalt
Inhoud en status
– Wij leveren de Bosch M7.4.4 motorregeleenheid zelf
– Gebruikt origineel onderdeel; visuele staat volgens de foto. Accessoires (bevestigingen, schroeven, BSI, sleutels) niet inbegrepen, tenzij anders vermeld.
Waarom kiezen voor een origineel gebruikt onderdeel?
– 100% naleving van PSA-installatie, betrouwbaarheid en correcte kaarten
– Snelle en voordelige reparatie vergeleken met een nieuwe ECU
– Gemakkelijker coderen en telecoderen vergeleken met universele vervanging
Zoektermen
motorregeleenheid, ECU, Bosch M7.4.4, ME7.4.4, 0261207318, 9653492680, 9643897580, 1940T1, 1940T2, PSA, Citroën Xsara Picasso 1.6 8V NFV, TU5JP, injectieregeleenheid, Citroën/Peugeot motorregeleenheid
Opmerking: Controleer vóór aankoop zorgvuldig de compatibiliteit op naamplaatje en VIN. Wij adviseren u graag over de identificatie van het onderdeel of de koppelingsprocedure.







