Beschrijving
BOSCH-motorregeleenheid voor CITROEN XSARA Picasso 1.6
Bent u op zoek naar een origineel motorregelapparaat voor Citroën/Peugeot met een 1.6 16V motor? De Bosch M7.4.4 (ME7.4.4) ECU met nummers 0261207318 / 9648483480 is de exacte eenheid die PSA op de TU5JP4-motor heeft gemonteerd (code NFU). Een ideale vervanging voor het originele onderdeel als u te maken heeft met startproblemen, onregelmatig lopen, mengselfouten of ECU-communicatiestoringen.
Belangrijkste voordelen
– Origineel BOSCH – betrouwbaarheid en volledige compatibiliteit met PSA
– Verifieerbaar via onderdeelnummers – eenvoudige selectie van de juiste eenheid
– Geschikt voor populaire Citroën- en Peugeot-modellen met 1.6 16V NFU (TU5JP4) motor
Compatibiliteit (indicatief)
– Citroën Xsara Picasso 1.6 16V NFU
– Citroën Xsara 1.6 16V NFU
– Peugeot 206/206 CC 1.6 16V NFU
-Peugeot 307 1.6 16V NFU
– Peugeot Partner (I/II) 1.6 16V NFU
-Peugeot 1007 1.6 16V NFU
Opmerking: volg bij PSA altijd het onderdeelnummer op de ECU en het VIN-label – verschillende softwarekalibraties. Als u het niet zeker weet, stuur ons dan een e-mail met het onderdeelnummer en VIN, dan controleren wij de compatibiliteit.
Onderdeelnummers (OE/OEM)
– Bosch: 0 261 207 318 (0261207318)
-PSA/Siemens: 9648483480, 9643897580
– PSA-servicenummers: 1940.T1, 1940.T2 (1940T1, 1940T2)
Voor een goede werking is een overeenkomst van ten minste het nummer van de hoofdunit vereist.
Technische informatie
– ECU-type: Bosch ME7.4.4 (Motronic) – benzine, sequentiële injectie
– Motor: 1.6 16V TU5JP4 (NFU), Euro 3/4 volgens kalibratie
– Connectoren: 3× 32pin (totaal 96 pins), zwart/grijze meerdere connectoren
– Behuizing: aluminium, duurzaam, gemonteerd in de motorruimte
– Functies: ontstekings- en injectiecontrole, lambdacontrole, gasklepcontrole, EOBD-communicatie
– Communicatie: K-line (voor nieuwere modellen ook CAN afhankelijk van uitrusting)
– Startonderbreker: koppeling met BSI/sleutels vereist (zie Montage en codering)
Montage en codering – hoe verder te gaan
– Herklonen van gegevens: de zekerste manier – breng de EEPROM/Flash-inhoud over van de oude ECU naar deze (u behoudt de immocode en configuratie). Aanbevolen, geen verdere koppeling vereist.
– Virginization: in “nieuwe” staat brengen en vervolgens met diagnostiek (Lexia/DiagBox) coderen naar uw BSI en sleutels.
– Wijzigen van de “set” (ECU+BSI+toetsen): alternatief als u een complete set heeft. Deze aanbieding omvat alleen de ECU zelf.
Aanbevolen installatie in een professionele service. Controleer vóór de installatie de voeding, aarding en kabelboom om onmiddellijke schade aan de nieuwe eenheid te voorkomen.
Typische symptomen van een storing in de originele ECU
– Koude/warme start, cilinderstoring, stationair schommeling
– Gaspedaal-, mengsel- (lambda) fouten, ECU-communicatiefouten
– Willekeurig schokken van de motor, constant controlelampje om geen andere reden
Conditie en garantie
– Conditie: gebruikt origineel onderdeel, zie foto (geen afsnijden van bundels, onbeschadigde connectoren)
– Functionaliteit: vóór demontage uit het operationele voertuig; droog opgeslagen
– Gegarandeerd uitproberen: indien correct geïnstalleerd en gecodeerd
– Factuur is vanzelfsprekend
Verpakking
– 1× Bosch ME7.4.4 motorregeleenheid (0261207318 / 9648483480)
Hoe u het juiste onderdeel kunt verifiëren
– Vergelijk nummers op ECU-label: 0261207318, 9648483480, 9643897580, 1940.T1/T2
– Controleer het motortype: 1.6 16V TU5JP4 (NFU)
– Controleer het aantal en de kleur van de connectoren (3× 32-pins)
Heeft u twijfels? Schrijf ons het chassisnummer en het nummer van uw oude apparaat – wij zullen u adviseren.







